Začíname
Rozhovory a AI knižnica
Platby a predĺženia
Nastavenia účtu
Tipy a triky

Postavenie metodických orgánov a vedúcich metodických združení, ako aj vedenie dokumentácie s tým súvisiacej v školách a školských zariadeniach upravuje:
Vyhláška o MŠ zriadenie metodického združenia, ako ďalšieho poradného orgánu riaditeľa ustanovuje ako možnosť, nie ako povinnosť. Metodické združenia sa môžu zriadiť v najmenej dvojtriednych materských školách, ak tak rozhodne riaditeľ materskej školy. Ak riaditeľ materskej školy formálne nezriadi metodické združenie, pedagogicko-didaktické otázky výchovno-vzdelávacej činnosti pri tvorbe alebo inovácii školského vzdelávacieho programu a rozvíjaní profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov materskej školy môže prerokúvať aj pedagogická rada.
Špecifikom materských škôl je to, že jednotriedne materské školy sa na základe vzájomnej dohody môžu stať členmi metodických združení pri viactriednych materských školách, ktoré sú im vzdialenosťou, alebo svojou profiláciou najbližšie. V praxi to znamená, že sa akoby pridružia k inej materskej škole, ktorá už má zriadené metodické združenie a bude sa riadiť plánom činnosti tohto príslušného metodického združenia. Žiaden všeobecne záväzný právny predpis takýto postup explicitne neuvádza, ale vzhľadom na skutočnosť, že metodické združenie možno zriadiť iba v najmenej dvojtriednej materskej škole, tento postup môže prispieť ku zvyšovaniu kvality pedagogickej činnosti v každej materskej škole, z ktorej sú pedagogickí zamestnanci členmi takéhoto metodického združenia. Podľa dokumentu vydaného ministerstvom školstva (Bratislava, január 2022, schválené pod číslom: 2022/10887:6-A2110) s názvom Aplikačné informácie k vyhláške Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 541/2021 Z. z. o materskej škole účinnej od 1. januára 2022 takéto konanie „v žiadnom prípade, žiadnym kontrolným orgánom, nemôže byť považované za porušenie platného právneho stavu. Učiteľky jednotriednych materských škôl si takouto formou môžu vymeniť skúsenosti napr. s tvorbou školských vzdelávacích programov s učiteľkami iných materských škôl. Zámerom takéhoto pr
Ide o pomerne významné činnosti vzhľadom na to, že v pláne profesijného rozvoja sa vyznačuje súlad profesijného rozvoja pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca s potrebami školy (§ 64 ods. 3 zákona č. 138/2019 Z. z.) a rozvoj profesijných kompetencií je povinnosťou každého pedagogického zamestnanca, rovnako ako aj ich rozvíjanie, prehlbovanie, zdokonaľovanie a rozširovanie (porov. § 4 ods. 1 písm. i) a § 40 ods. 1 písm. a) zákona č. 138/2019 Z. z.
V súvislosti s pracovnoprávnym postavením vedúceho MO je potrebné konštatovať, že zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme (ďalej len „zákon č. 553/2003 Z. z.“) v súčinnosti so zákonom č. 138/2019 Z. z. vedúcemu MO nepriznáva žiadny o
Dr. Josef Raabe Slovensko, s. r. o.
Odborné nakladateľstvo
Heydukova 12 – 14
811 01 Bratislava
+421/2/32 66 18 50
abo@raabe.sk
Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o., člen medzinárodnej skupiny Klett.
…spoločne ku kvalitnému vzdelávaniu…